Om oss

Hemmadirekt.se

I hjärtat av Dalarna, i det lilla samhället Nås, där vi år 2012 startade vår verksamhet och än idag finns kvar på denna plats med butik och lager.

Till en början bestod vårt sortiment endast av enklare utemöbler, så som solstolar och parasoll. Under årens lopp har även sängar, soffor och matgrupper lagts till i sortimentet.

Vi stävar mot att bredda sortimentet och kommer ständigt att leta efter nya intressanta produkter att erbjuda till våra kunder.

Vårt mål är att erbjuda ett högklassigt sortiment för hemmet till väldigt bra priser. Detta gör vi genom att alltid hålla oss i framkant vad det gäller inköp, kvalitet och trendutveckling.

I vår kontakt med dig strävar vi att alltid erbjuda dig en snabb och personlig service.

Väl Mött!

Frakt/Hemleverans

Vi levererar möbler med egen lastbil i hela Dalarna till en kostnad av 695:-

Vi samarbetar vi även med DHL vid vissa leveranser.

Ibland använder vi oss av direktleverans ifrån leverantör, detta för att snabbare kunna få ut kundens varor. Det kan då förekomma att leverantören använder sig av andra fraktbolag, priserna är dock det samma.

Vi levererar endast inom Sverige.

Ändra beställning

Skulle Hemmadirekt.se ha uppgett fel pris på en vara du valt att köpa, behåller vi rätten att ändra till korrekt pris i efterhand. Därefter får kunden välja att acceptera prisändringen, eller annullera order.

En privatperson har alltid ångerrätt i enlighet med konsumentköplagen.

Skulle du vilja ändra mottagare/leveransadress i din beställning, så måste det göras innan ordern är genomförd. Hemmadirekt.se kommer inte att korrigera mottagare/leveransadress i efterhand.

Avbeställning

Det går bra att avbeställa en vara hos oss fram tills att ordern hanterats/expedierats. Har en frakthandling eller faktura skapats så är du som kund skyldig att ta emot leveransen. Notera att du inte kan avbeställa en ej lagerförd vara, eller vara som special anpassats efter dina önskemål, efter att vi beställt den hos vår leverantör. t.ex. En modulsoffa eller säng i annat tyg än det som vi lagerför.

Ångerrätt

Notera att du som kund står för returkostnaden, samt skador som uppstår under returfrakten.

Att inte hämta eller ta emot paket ses inte som ett ångrat köp! Eventuell ordinarie fraktkostnad för din produkt återbetalas ej.

Samtliga produkter som returneras skall vara omonterade, oanvända samt returneras i originalförpackning.

De 14 dagarna för ångerrätt börjar att räknas ned från och med att du som kund tagit emot varan/varorna. Skulle någon del av beställningen levereras vid ett senare tillfälle, räknas ångerrättsdagarna ned ifrån att den levererats. Observera att ångerrätten på 14 dagar endast gäller privatkund. När du som företagare väljer att handla av oss kommer vi att tillämpa Köplagen.

Transportskador

Använd inte en skadad produkt!

Om det mot förmodan skulle finnas synliga fraktskador på varan vid leverans, ansvarar du för att rapportera dessa på fraktbolagets fraktsedel/handdator innan du skrivit under denna.

Dolda skador som inte syns för att emballaget varit helt, skall rapporteras in till oss via telefon eller e-mail inom 5 arbetsdagar ifrån det att du mottog varan, så att vi skall ha en chans att meddela fraktbolaget detta. Du kan med fördel e-maila oss bilder på den skadade produkten/emballaget. Spara alltid emballaget om produkten skulle visa sig vara skadad, det kan behöva besiktigas vid handläggningen av skadeärendet.

Reklamationer/Återköp särskilda fall

Har du som privatperson fått en skadad eller felaktig produkt ifrån Hemmadirekt.se så skall du reklamera den snarast inom 2 månader från att du borde eller har upptäckt problemet.

Som företagare skall du reklamera varan snabbast möjligt efter att du mottagit den.

Du som kund ansvarar för att den felaktiga produkten skall monteras ned i den mån det går, detta för att underlätta returen.

Garanti

Vi erbjuder 1-års garanti på våra produkter.

Garantin på produkter köpta hos Hemmadirekt.se gäller endast fabrikationsfel. Vid fall där kund själv modifierat varan eller ändrat dess utseende kommer garantin inte att täcka eventuella skador.

Hemmadirekt.se ansvarar inte för skador som skett vid felaktig montering av produkter, med fellevererade produkter, eller vid användande av olämpliga verktyg.

Kvitto på köp är kundens garantibevis.

Vid tvist kommer vi att följa allmänna reklamationsnämndens rekomendationer.

Ni finner information samt kontaktuppgifter till dem här:

https://www.arn.se/

Almänna reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

Montering

Hemmadirekt, eller dess leverantörer står inte för montering av levererade varor. Hemmadirekt.se ansvarar inte för skador som skett vid felaktig montering av produkter, med fellevererade produkter, eller vid användande av olämpliga verktyg.

Emballage

Hemmadirekt.se ombesörjer inte bortforsling av emballage samt lastpallar, det tillfaller alltid kunden.